Summa sidvisningar

torsdag 13 mars 2014

Många minnen

Igår gick du på trappen mot himmelen och gud fick tillbaka en ängel som jorden fått låna för ett tag.
Vi är många som knappt kan tro att detta är sant, att det har hänt och så fort. Många har skrivit på din fb sida. Människor som en gång kanske varit en vän, en bekant eller som är en vän idag. Alla lika lessna och med samma budskap fast med olika ord. Ofattbart, orättvist, saknad och vila i frid.

Det gick fort, för fort. Du försvann från livet på jorden för fort.
Saknaden av dig är oerhört stor! många tårar fälls för att de känns så bedrövligt och sorgeligt att du längre inte finns bland oss. Många tankar snurrar runt i huvet. Vi var lika gamla. många minnen, många väldigt fina minnen.

För några veckor sedan läste jag i en bok som min mor skrev då jag kom till världen.  Den handlade om hur jag var som liten och vad som hände om dagarna. På en av sidorna så stod det att du och dina föräldrar gett mig en dop present. Vi har kännt varandra länge och lekte när vi var små. Vi gick igenom tonåren tillsamans, festade, träffade killar och gick på bal och student tillsammans.
De är ofattbart at du inte kommer vara med framöver, iaf inte här på jorden.
Spirituell som jag är så tror jag att du ändå kommer se över de dina, vaka över dem.

Vi i vuxen ålder sågs inte ofta utan träffades lite då och då i perioder av många olika anledningar.
Men varje gång vi sågs så var allt som vanligt som om att de inte alls var länge sedan vi träffats.
Sist vi sågs var vi ut och åt middag, du var så fin i din röda klänning och i håret, det var verkligen Du! så vacker.
Sen igår har jag tänkt mycket på just det, hur fin du var då vi var ut och åt middag.
Ett annat minne som dykt upp är då vi var små och samåkte med några andra tjejer til ridskolan. Vi kom på att vi skulle ha ridhjälmarna på i bilen, för de kunde ju vara bra ifall vi krockade. Då vi inte heller kunde höger och vänster än (iaf inte jag) så skrev vi V på vänster hand och H på högerhand så vi skulle svänga hästen åt rätt håll då ridläraren sa åt oss att svänga.

Det finns så många minnen!

För mig har du alltid varit en glad och omtänksam person som alltid hade något snällt att säga och som aldrig var sen med att ge en fin komplimang och som gjorde det på ett väldigt ärligt och genuint sätt så man visste att du verkligen menade det.

Du lämnar efter dig ett tomrum och jag kommer inte se på livet på samma vis som förr igen.
Men jag är glad och tacksam att du varit min vän och jag kommer aldrig glömma dig!

Saknaden är enorm, känslorna svallar till ibland och emellanåt är de bara stilla.
Det känns konstigt, hemskt konstigt.

Du är älskad och saknad min vän!



1 kommentar:

  1. Men vad fint du skrivit om din vän. (nämner inget namn här jag heller)
    Jag tycker att du ska ge hennes mamma en länk till ditt inlägg här så hon får läsa och kanske hitta tröst i dina ord. Så skulle jag ha velat ha det om jag hade varit i hennes ställe...
    Jag är så tacksam att du finns min goa jänta.
    Kram.

    SvaraRadera